lauantai 7. helmikuuta 2015

Suota ja kaislikkoa

Kaislikko 40x50 cm

Tiedättekö mitä?
 Siitä on kuukausi aikaa kun perustin tämä Luovuuden pistos blogin. Tätä blogia on käyty kurkkaamassa yli 850 kertaa. Olen yllättynyt, melkeen sanaton. Jos joku olisi vuosi sitten kertonut minulle, että alat kirjoittaa blogia ja sinulta ostetaan tauluja. En olisi uskonut. Enhän minä ollut koskenut pensseleihin kunnolla sitten teini-iän. Yhden Enkelitaulun maalannut miehelleni talon jämämaaleista vuonna 2009 kun maalattiin taloa. Nyt tässä on vuoden ajan harjoiteltu uudestaan pensseleitten ja maalien käyttöä muuhunkin, kuin seinien maalaukseen ja lasten seinätaiteilujen piilottamiseen valkoisella maalilla. Meillä toisiksi vanhin poika oli ihan mahdoton seinille piirtääjä. Kerran kun poika oli mustekynällä piirtänyt koko seinän sänkynsä kohdalta, olin aika vihainen, mutta ei voinut kauaa olla. Pojalla oli hyvä syy siihen miksi oli seinän piirtänyt. "Mä halusin tehdä tuon seinän vähän hienommaksi. Tuo valkoinen seinä oli niin ruma." Toisella kerralla, kun oli seiniä taas piirrelty poika oli omien pirustusten kohdalle aina laittanut X merkin. Ihmettelin sitä. Vastaus oli: " Kaikki piirustukset, jossa on X on minun tekemiä, ne joissa ei ole on jonkun muun ja niistä ei saa minua syyttää." Meillä vanhin ja nuorin ei ole vielä valkoisille seinille piirrelleet, muut ovatkin olleet aika ahkeria siinä hommassa. Tämän nuorimman kohdalla varmaan johtuu siitä, että ollaan lasten huoneisiin maalattu liitutauluseinät, joihin saa vapaasti piirrellä liiduilla. Olisi pitänyt maalata liitutauluseinät jo kymmenen vuotta sitten. :)


Suo 50x70 cm

Viimepäivien aiheena on ollut kaislikko ja suo. Nyt on tekeillä on ensimmäinen tilaus taulu. Jännittää saanko onnistumaan. Laitan kuvan siitä sitten, jos onnistun.


Mukavaa lauantai-iltaa

- Riitta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi.