perjantai 17. huhtikuuta 2015

Onnelliset pojat. Lyckliga pojkar.


Aamupäivisin teen etätöitä, olohuoneen nojatuolissa, läppäri sylissä,  papereita nippu jakkaralla vieressä. Pikkupojat leikkii ja riehuu ympärillä, väliin istuu vieressä, väliin heittelee sohvan tyynyt pitkin lattioita, lelut tuodaan omasta huoneesta.. Täällä on aika moinen sotku, kun laitan tietokoneen kiinni. Eilen vanhempi näistä kahdesta viikarista löysi avaamattoman paketin akryylimaaleja. Pikkuisia maalipötköjä, jotka joskus olin ostanut Tigeristä, siltä varalta etten ehdi jotain tiettyä väriä hakemaan toisesta kaupasta. Ehdin juuri ja juuri hakemaan isomman purkin, joten nämä on lojuneet käyttämättöminä. Nyt paketti piti heta avata ja saada maalata. Annoinkin pojille ison taulupohjan. Voitte kuvitella kuinka mielissään pojat olivat. Kaikkia värejä piti laittaa palettiin, pikkuisen jäi poikia harmittamaan, kun yhtä väriä ei saatukkaan auki..


Käsiä pestessä pojat huomasivat maaliset jalat. Vauvan punkka piti tyhjentää pyykistä, niin että  pääsivät lillumaan ja liottelemaan ne pois.
Poikien ollessa kylvyssä, jatkoin heidän maalaustaan ja siitä tuli tällainen satama-aiheinen.

Mukavaa viikonloppua!
- Riitta


På förmiddagarna jobbar jag på distans. Sitter på en fåtölj i vardagsrummet med min dator i famnen och en bunt med papper på en bänk bredvid mig. Mina två yngsta pojkar leker och har sig. Ibland sitter de bredvid mig en stund och ser på när jag arbetar, sedan hoppar de i soffan och stökar till. Soffkuddarna hamnar på golvet. leksakerna hämtas från deras rum... Ja, ni kan tänka er hur stökigt det kan vara här efter mitt arbetspass. Igår blev det lite si o så med distansarbetet. Den äldre av pojkarna hittade ett oöppnat paket med akrylfärger och han ville absolut måla med dem. Det var några billiga färger jag köpt en gång på Tiger, när jag trodde jag inte skulle hinna till en annan affär och köpa en färg jag behövde. Nå, jag han dit och har inte behövt de här.  Ni kan tänka hur lyckliga de här två små blev när jag tog fram en stor canvas som de fick måla på. Alla färger skulle på paletten. 
När de skulle tvätta händerna märkte de att även fötterna och bena hade blivit smutsiga så vi fick ta fram babybaljan. Medans de badade så fortsatte jag och måla tavlan de påbörjat. Det blev en med hamn-tema.
  
Trevlig Helg

- Riitta

Ken voi seilata tyynellä 30*70 cm
Vem kan segla förutan vind 30*70 cm

Yhdessä Tillsammans 30*70


Hyvää viikonloppua!

Trr

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi.